Sigma 50mm F1.4 DG HSM ART

Sigma 50mm F1.4 DG HSM ART a gyakorlatban

Sigma 50mm F1.4  DG HSM ART megvásárlásán agyaltam. A régebbi 50/1.4-es Sigmám akartam lecserélni egy precízebb építésű darabra. Az előzőt évekig használtam viszont voltak hiányosságai. Nem csak az AF hanem a lötyögős építési minőség sem tetszett. Nem gondolkodtam sokat mivel a gyári 50/1.8 nem volt túl jó a 50/1.2 pedig túl lassú és pontatlan optika, túl drágán. Viszont Sigma 50mm F1.4  DG HSM ART-ról csak jót hallottam.

Használatbavétel előtti preferenciáim:

– Vállalható súly
– Kompatibilitás a jövőbeli vázakkal
– Kiváló képminőséget és építést kerestem
– Használhatóbb, hangolhatóbb AF

 

Legfontosabb kérdés, amit fel kell tenni magunknak: Mire akarom használni?

Sigma 50mm F1.4  DG HSM ART

 

Én ezekre szerettem volna használni: Általános fotózás mellet: Tánc, rendezvény és esküvő fotóra.

 

Miért Sigma? Mert igen előremutató fejlődés tapasztalható az újratervezett optikákon nemcsak építés, hanem képminőségében is. Ezenfelül bátran vásárolható a jövőbeli kompatibilitás miatt mivel házilag updatelhető (a régit csak a hivatalos szerviz tudta finom hangolni).

Aki már használt nagy fényerejű optikát biztoson tudja, hogy kis mélységélesség szép dolog, de veszélyes is a pontosság és az AF miatt. Annak idején pontosan ezen indokok mentén váltam meg a koncert és táncfotóra szánt 80/1.2 L től.
Az üveg súlya miatt annyira nehéz volt,hogy az AF motor ugyan tekergette, de nem igazán volt jó akcióra. Én azt is kizárólag műterembe javaslom használni. Számomra abszolút nem vállt be, sőt a szintén gyári 50/1.2 sem tetszett ugyanezen indokok miatt.Kipróbálás után  ráadásul még a minősége is rosszabb valamivel mint az új Sigmának.[spacer height=”20px”]

A hangoláshoz a Sigma dokkolót és a Spyder lenscal eszközét használtam. Ez egy nagyobb fotósboltokban beszerezhető felkasírozott tesztábra. Ezzel és az usb dokkolón keresztül vezérelt AF szoftverhangolással kielégítő eredményt kapható. A vázban található beállításoktól sokkal széleskörűbben lehet beállítani. Az optika négy szakaszra van felosztva tárgytávolságonként. Így szakaszokhoz állítható az élesség (af micro adjustment).

Első néhány hét éles használat után azt tudom mondani, hogy kiváló optika bizonyos fotózás bizonyos feladataira!
Bár dolgoztam gyorsabb „ai servo” követéssel (70-200 2.8 IS II) már, de elmondható hogy rossz fényviszonyok között is kiválóan teljesít.  Annak ellenére,hogy szerettem volna egy még gyorsabb optikát a képminőség kárpótol. A kis mélységélesség miatt körültekintőnek kell lennünk és átgondoltan fotóznunk akcióban, de ebből a szempontból másik fix objektívek sem jobbak, ezt tapasztalatból mondom. A canon f2.8 nagy telék kivételek természetesen. Ezeket kimondottan rossz fényviszonyokhoz 2.8-as vagy a nagyobbakat f4-es fényerőhöz optimalizálták.

Végítéletem 10/7 pont 
Sigma 50mm F1.4 DG HSM ART
 

Néhány hónap után megváltunk sajnos egymástól pedig a képminőség kiváló:
 

  • Mert elég nehéz.
  • Mert nem kell a táskába még egy objektív (jelenleg gyári 24-70 f2.8-ra váltottam teljes megelégedésemre).
  • Mer inkonzisztens az AF (sajnos ezen semmi sem segít, mauálban világbajnok).
  • Mert a képminőség abszolút nem minden. 

 

Frissítés 2019:

Azóta főleg az esküvők miatt 2018-ban vettem  egy olcsó gyári EF 50/1.8STM -et. Ezt legfőképpen az esküvő helyszínének (részletek, terítés) fotózásához használom maximum a 1-2 képre a kreatív fotózáshoz. Szintén elront 10-ből legalább 3 képet ha mozgó dolgot fotózom vele. Viszont statikus témához ajánlom, Lehet  ,hogy vannak sokkal jobb lencsék de ár/értékben ez szinte verhetetlen

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

4 × egy =