eskövői fotós

Az esküvői fotós technikai kelléktára

 

Esküvői fotós technikai kelléktára hatalmasra nőhet, ha dolgozom a néha megkérdezik milyen eszközöket használok. Én ennek nem tulajdonítok különösebb jelentőséget de leírom az én sztorim. Régóta nem én vagyok a technika ördöge pedig úgy indult nálam is a fotózás. Roppantul érdekelt a fotó minden aspektusa felhalmoztam rengeteg mindent és sok „buta” vásárlásom is volt. Egy idő után csatlakoztam egy lelkes fotóamatőr oldalhoz ahol már kerültek is ki cikkek és technikai vélemények tőlem. Aztán elmúlt ez a fajta érdeklődésem és az oldal is mára archív tartalom.. Én pedig foggal körömmel a képkészítésre koncentráltam nem pedig a felesleges technikai dolgok felhalmozására. Így értem el a minimális felszerelést.

A fix objektívektől szép lassan a zoom kapott nagyobb teret nálam.
Fix objektív élesebb, szebb képet produkál, ezekből több kell több nézőponthoz. Viszont én a kezdetekben inkább fotóriporteri munkát csináltam ezért nem cipelhettem magammal többet egynél.
Így az Akkori Canon 1D MKIII (1.3x corp) alap optikája 16-35 f2.8 (I) lett. Előtte 24-70 f2.8-4 Sigmám volt de nem voltam megelégedve vele és nem volt elég nagy látó az 1.3x szorzóhoz.
Mivel rengeteg koncertet és sajtótájékoztatót lőttem így a 70-200 f2.8 IS (I) alap volt. Melléjük kísérleteztem pár fix el, hiszen sokszor rossz fényviszonyok között dolgoztam. Először 85/f1.8 majd 85/f1.2 Gyors mozgáshoz mindkettő alkalmatlan volt. Aztán jött 2db sigma 50/f1.4 ezekkel sem voltam mozgáshoz megelégedve abszolút. Így egy vaku került a felszerelésembe évekig. Elűztem a fixeket. Két évvel ezelőttig.

esküvői fotós fotobese

 

Az esküvői fotós kelléktára

 

Akkor vettem egy 5D MKIV vázat az 1D MKIV mellé amit sportra és táncra és rendezvényre használtam. Az 5D inkább ez esküvőhöz való. A nagyobb szenzora puhább finomabb képeket produkál és ezek jobban dominálnak az esküvői fotóban. A meghitt esküvői pillanatok és az ifjú pár érzéseihez sokkal jobban passzol ez a váz. És kisebb mélységélességű képeket is lehet vele készíteni ami előnyt jelent. Hosszú út vezetett a gépig. Megvártam amíg ténylegesen többségbe kerülnek az esküvős megkeresések. Akkor szép lassan elkezdetem szinte csak esküvővel foglalkozni. A régi váz megmarad, fotózok még sportot és táncot bár ritkábban. Egyébként ha tud vele az ember fényképezni nem érdekes, hogy 10 éves akkor is kitűnő képet fog produkálni. Természetesen kell tartalék gép és nem utolsó dolog ha például a templomban nem kell objektívet cserélnem bevonulásnál.

Újabb egész kockás szenzor, nagyobb dinamika tartománnyal és nagy felbontással. Esküvői fotósok egész biztosan nagy százalékban használják a világon. Elképesztő az elődökhöz képest a dinamika a sötét és világos területek közti különbség átfogása. Az utómunka során pedig finomabb részletek nyerhetőek ki legyen az menyasszony portér vagy esküvői kreatív fotózás.

Ehhez a géphez viszont nagyon szerettem volna egy kicsi könnyű fix objektívet kimondottan statikus képekhez mint az esküvői helyszín képek vagy a terítés, esküvői dekor képei, valamint néha készülődés képei is. A mai napig maximum csak ezekhez használom a Canon 50/f1.8 STM -et. Elődjét felül múlja szinte mindenben. Felmerülhet benned, hogy az esküvői fotós szerti a fixeeket miért mellőzi például a kreatív képekhez? 1-1 fotóra néha fent hagyom mégis jobban szeretem erre a jelenlegi 70-200/f2.8 IS II -t. Egész egyszerűen lágyabban mossa a hátteret.

Amíg viszont nemvolt 5D addig a szenzordinamikán világítással segítettem.. az évek alatt megtanultam vakuzni. Így elengedhetetlen részeit képezik az esküvői fotós szettemnek a vakuk. Ezekből legalább a riportervakutól a stúdióvakuig viszek mindig magammal többet is. Roppantul megszerettem a világítás műfaját. Évek óta nappal is előszeretettel használom. Szinte kényelmetlenül érzem magam ha nem tudok vakuzni (van ilyen is az idő tényező vagy a nagyon macerás helyszín nem mindig teszi lehetővé). A beállított esküvői fotókon kívül elképzelhetetlennek tartom vakuk nélkül a tánctér fotózását vagy egyéb esküvőn zajló események fotózását. Kimondottan jól jön az összes beltéri eseménynél a stúdió vaku, mint például a menyasszonytánc vagy akár a vonatozás.

esküvői fotós budapest

Esküvői fotós felszerelésem:

Canon 1D MK IV
Canon 5D MK IV
EF 50/1.8 STM
EF 24-70/2.8 II
EF 70-200/2.8 IS II
Canon Speedlite 600EX-RT
Godox C-360II
Godox AD200

Természetesen a szolgáltaáskent is elérheted az esküvői fotós linekmen a másik  weblaopomat ahol pblikusak a képgaláriák és az áraim is!

Üdv:

fotobese

Egy hozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

15 − 4 =